Skip to main content

Therapie voor Kinderen

Zit je kind niet lekker in zijn of haar vel?

Of heeft je kind wellicht ad(h)d, dyslexie, een slecht leesbaar handschrift, moeite met concentreren, loopt hij of zij niet soepel en wil je graag handvaten om je kind verder te helpen? 

Dankzij o.a. de opleidingen Brein, neurotransmitters & leer- en gedragsproblemen, MatriXmethode en kindercoaching  en Reflexintegratie ( RMTI ), kan ik een breed scala aan behandelmethodes inzetten.

Bij Praktijk Van Rootselaar gaan we samen op zoek naar de oorzaak, om van daaruit verder te kunnen werken.

Wat is reflexintegratie

In de baarmoeder begint de ontwikkeling van de reflexen. Geïntegreerde reflexen vormen de basis voor een goed functionerend zenuwstelsel. Als de reflexen niet goed/ volledig geïntegreerd zijn, sommige reflexen wellicht nog actief zijn, dan zou dat een belemmering kunnen zijn in de ontwikkeling, gedrag of emoties van het kind. Reflexen zijn bijv. dat een baby kan drinken, of een kind een bal kan opvangen, of klimmen in het klimrek, zijn of haar pen kan vasthouden.  

Niet volledig geïntegreerde reflexen kan zich o.a. uitten in; dyslexie, dyspraxie, ad(h)d, autisme, motoriek ( houterig lopen ), spierspanning in het lichaam, schrijfproblemen, zwakke concentratie, moeilijk kunnen leren, extreme verlegenheid, gebrek aan vertrouwen, verslavingsgevoelig. D.m.v. bewegingsoefeningen zorgen we ervoor dat de reflexen die nog actief zijn (weer) geïntegreerd raken.

Brein, neurotransmitters & leer- en gedragsproblemen

Leer- en gedragsproblemen waar gebrek aan focus en concentratie een grote rol spelen, zijn vaker gekoppeld aan het voedingspatroon dan men in eerste instantie zou denken.
Tekorten van bijv. vitamines, mineralen zorgen voor een verminderde aanmaak van de neurotransmitters die o.a. verantwoordelijk zijn voor concentratie, geheugen, nachtrust, mogelijkheid tot automatiseren, samenwerking tussen de linker- en de rechterhersenhelft, gedrag en stemming.
Aanpassing in o.a. de voeding kunnen sterk bijdragen aan het verminderen en zelfs opheffen van de leer- en gedragsproblemen.

Herken je dit?
Kinderen ( of volwassenen)

  • Die niet vooruit te branden zijn in de klas. Ze zijn futloos en ogen aan het begin van de schooldag al uitgeblust.
  • Wie de aangeboden informatie langs hen heen lijkt te gaan.
  • Met een laag werktempo, vaak gepaard aan een moeizaam handschrift.
  • Met concentratieproblemen, een minder goed geheugen en verminderde automatiseringsvaardigheden.
  • Met een kort lontje en nauwelijks te motiveren.
  • Die geen rust in zich hebben, maar voortdurend bewegen en afgeleid worden door elke prikkel.
  • Gevoelig zijn.

Ik help je/ jullie graag verder.

Een

Afspraak maken

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden die ik je kan bieden? Of heb je een vraag over de behandelingen? Neem dan nu contact op.